måndag 9 november 2009

Varför startade jag denna blogg?

Jag älskar att läsa om och tänka på hur jag ska kunna få mina pengar att växa. Att kanske en dag kunna spara och investera mina skattade pengar för att få ihop en miljon SEK. Och utan att belåna huset.

För några år sedan var jag fullständigt ointresserad av pengar, aktier och fonder. Jag ville bara ha tillräckligt för att kunna ha ett drägligt liv. Jag tänkte att de som intresserade sig för pengar och sin aktieportfölj var riktigt ytliga och att de hade fel attityd till livet. Men idag är det annorlunda. Varför ska man inte försöka få så mycket pengar som möjligt genom att spara och investera?

Den här bloggen startade jag för att kunna få kontakt med andra som är lika intresserade som jag av detta ämne. Det är så lärorikt att utbyta tankar och vässa sina argument mot andra. (Via wordpress började jag bloggen den 27 juli 2009 men har nu börjat använda blogspot.)

För att få direktkontakt med mig skriv till svenskmillionaire1@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar