måndag 9 november 2009

Statusens 5-i-topp

I dagensps ( http://www.dagensps.se/slideshow.xml?article=/artiklar/2009/09/25/08085748/index.xml&picture=1&__toolbar=0 ) kunde man läsa om statusens 5-i-topp. Det jag läste gjorde mig överraskad och glad! Jag trodde att det skulle handla om bilar, prylar, klockor, märkeskläder, etc. men det var det inte alls. Se nedan:
Så här får du högre status enligt Marie Söderqvist Tralau:
1. Var allmänbildad!
2. Var duktig på ditt arbete!
3. Arbeta ihop din egen förmögenhet!
4. Var en duktig och engagerad förälder!
5. Tala flera olika språk!
Detta var glada nyheter för mig! Det är ju positiva värden! Alla dessa saker arbetar jag för varje vecka. Om alla försökte bli bättre på sina arbeten och vara goda föräldrar skulle nog samhället se annorlunda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar