måndag 9 november 2009

Finansiella rådgivare - obehagliga

26 augusti 2009
Via mitt arbete fick jag möjlighet att gå till en finansiell rådgivare i stan. Flashigt kontor och fräcka broschyrer mötte mig. Sedan satte vi oss i ett rum där rådgivaren ställde massor av frågor om min ekonomi.

Efter en timmes svarande på frågor tyckte han att jag skulle ge bort makten över PPM-fonderna och pensionspengarna, som även finns på andra platser (just detta med pensionspengar är något jag inte vet mycket om, någon av läsarna?), och att jag skulle börja fondspara genom dom där de bestämmer vilka fonder som passade min profil. Jag såg väl skeptisk ut så han sa att han skulle ringa mig efter att jag hade tänkt några dagar. Hur tänker de? Att man ska ge dem ”skötselfullmakt” för mina pengar. Aldrig! Det låter ju fullständigt livsfarligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar