måndag 9 november 2009

Månadens sparande läggs på Nokia

25 augusti 2009
Nu kommer lönen och då är alltid frågan hur mycket man ska lägga undan och investera. Jag betalar alltid alla räkningar så fort pengarna kommer och jag lägger även undan pengarna att investera direkt. Denna månaden ska jag lägga undan 10 000 kr för att köpa Nokia för (se tidigare inlägg och tips från Tompa). Sedan försöker jag se till att vi överlever på den resterande summan. Jag tror nämligen att om man lägger undan och köper aktier direkt så lyckas man på något sätt att klara sig på det man har kvar på ”användarkontot”. Men om man gör tvärtom; alltså köper allt man ”behöver” för att se hur mycket det är kvar att investera i slutet av månaden, då finns det inte mycket kvar att investera. Det är så mycket man tycker att man ”behöver” om pengarna finns lätt tillgängliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar