tisdag 10 november 2009

Ändring i portföljen

30 oktober 2009
Efter att åter igen ha läst ”Så här kan alla svenskar bli miljonärer” av Börjesson så slog det mig att jag kanske borde investera i fler investmentbolag. Det är ett av hans tips som jag inte tänkte på så mycket förra genomläsningen. Även ”aktiestinsen” har en hel del investerat i investmentbolagen.

Sagt och gjort. Jag köpte mer Öresund, jag köpte också Säki och Latour.
Nu ser portföljen (257 000 kr) ut som följer, i storleksordning:
Nokia 18,6 %
SKF 13,2 %
SCA 11,8 %
Öresund 9,7 %
HM 7,8 %
Kinnevik 7,4 %
Black Pearl 7,3 %
Tele2 6,8 %
Axfood 6,6 %
Latour 5,5 %
Säki 2,8 %
Avanza 2,4 %

Jag kommer nog också så småningom köpa Investor, Industrivärden, Ratos och Hakon Invest. Men jag började med Säki och Latour eftersom jag tänkte att Securitas snart borde gå upp i värde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar