måndag 9 november 2009

Att bli skuldfri

25 augusti 2009
http://minnastankar.blogspot.com/2009/08/en-skuldfri-man.html kan vi läsa om en kollega till Minna som har avbetalat allt på sitt hus och dessutom sålt sitt hus för 6 000 000 kr efter att ha renoverat det under 10 år. Inköpspriset var 1 000 000 kr. Nu har de köpt ett drömhus för 3 miljoner och har 3 miljoner på banken. Berättelsen är grymt inspirerande.

Däremot vet jag inte riktigt om det är det smartaste för min egen del. Jag är säker på att börsen går upp mer än räntorna på lånen. Jag tror inte på att amortera på det sättet (även om jag är grymt imponerad av Minnas kollegas självdisciplin och framgång). Det beror också på att jag inte har någon lust att renovera hela tiden. Jag tror att jag använder tiden bättre till att ha koll på börsen och investera tid och pengar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar