tisdag 22 december 2009

Julklappsboktips för julklappsinköp i sista minuten

Om ni är som vi (hustrun och jag) så brukar det gå till så här strax innan jul: Hustrun undrar om vi ska köpa julklappar till varandra i år. Nej, säger jag. Sedan säger jag att jag kan ju alltid gå och köpa en bok som hustrun kan få ge mig på julafton.

Här har vi ett antal boktips som ni kan tipsa era män/hustrur/kompisar etc. att köpa för att få en välinvesterad julledighet. De är några av de allra bästa böckerna som finns om att tjäna, spara och investera pengar.

Napoleon Hill – Tänk rätt bli framgångsrik
Per H Börjesson – Så här kan alla svenskar bli miljonärer
Benjamin Graham – The intelligent investor
Philip A Fisher – Common stocks and uncommon profits
Peter Lynch – One up on Wallstreet
James Pardoe – How Buffet does it
Robert Hagstrom – The Warren Buffet way
Per H Börjesson – Så här blev Warren Buffet världens rikaste person
Stanley & Danko – The Millionaire next door
George s. Clason – The richest man in Babylon
Bodo Schäfer – Vägen till ekonomisk frihet
Klas Eklund – Vår ekonomi
Johan Norberg – Till världskapitalismens försvar
Robert Kiyosaki – Rich Dad
Robert Kiyosaki – Cashflow Quadrant
Thomas J Stanley – The Millionaire mind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar